
Sabine Kirsten: sopraan
Bas Kuijlenburg: bariton
Gaudi Kwartet: strijkkwartet
Daniëlle Kok: piano
Zeister Mannenkoor o.l.v. Arie Perk

Sabine Kirsten: sopraan
Bas Kuijlenburg: bariton
Gaudi Kwartet: strijkkwartet
Daniëlle Kok: piano
Zeister Mannenkoor o.l.v. Arie Perk

Sopraan: Arleen van Wijland
Alt: Martine Straesser
Tenor: Peter Vos
Bas: Bas Kuijlenburg
Scratchkoor Oratoriumkoor Heilo
Barokorkest ‘Cappella Maria Barbara’ o.l.v. Henk van Zonneveld
Dirigent Paul Waerts

Sarah Peire, sopraan
Juliëtta Schuering, mezzo sopraan
Alexandra d’Espinoza, alt
Sebastiaan Brouwer, tenor
Bas Kuijlenburg, b
Het Residentiekoor & Koninklijk Mannenkoor ‘Die Haghe Sanghers‘.
Begeleidingsensemble
Gerrie Meijers, orgel
Programma:
- Missa Pastoralis Bohemica – Jakub Jan Ryba
- Das Neugeborne Kindelein – Dietrich Buxtehude
- Oratorio de Noël – Camille Saint-Saëns
- Carol of the Bells – Martin van der Brugge

Populair operaconcert bestaande uit koorwerken en ensembles van diverse opera’s zoals Nabucco, Ernani, Wilhelm Tell, Cavalleria Rusticana, Il trovatore, Mosé, Norma, I Lombardi en Macbeth.
Zinzi Frohwein, Sopraan
Ingmar Ruttens, Tenor
Bas Kuijlenburg, Bas-Bariton
Begeleiding: Symfonieorkest ‘Musica Accompagnata’
Dirigent: Jan Laan

‘The Power of Musick’
Wendeline van Houten, sopraan
Jan Willem Schaafsma, tenor
Bas Kuijlenburg, bas
Christelijke Oratoriumvereniging Excelsior Leiderdorp
Leiderdorps Kamerorkest
o.l.v. Hans van der Toorn

Tweede Paasdag
Capella Culemborg
Izhar Elias
Pieter Dirksen
Dick van Dijk
Bas Kuijlenburg
Mirsa Adami
Slava Poprugin
Toegang vrij
Collecte na afloop

Als adolescent hoorde dirigent en componist Jan van Maanen het zingen van een Marienklage, een middeleeuwse toonzetting van het lijden van de drie Maria’s uit het evangelie.
Het maakte zo’n diepe indruk dat hij een eigen versie wilde schrijven. Deze keer met solisten, koor en een instrumentaal ensemble. Latijnse en Nederduitse teksten klinken in duidelijk middeleeuws geïnspireerde en tegelijk meeslepende, hedendaagse muziek.
De Marienklage is een oratorium voor solisten, koor en instrumentalisten en gaat over verdriet en troost in de Passietijd. Over het samen dragen van het kruis dat een ieder van ons, zo lijkt het, vroeg of laat op zijn schouder geworpen krijgt. Over het vinden van troost bij elkaar wanneer er een leegte is ontstaan. Over het leren te berusten in gemis.
Instrumentaal ensemble, koor en solisten.
Marieke Steenhoek, sopraan – Virgo Maria
Ingrid Stijsiger, mezzosopraan – Maria Magdalena
Hanneke Tichelaar, mezzosopraan – Mater Johannis
Bas Kuijlenburg, bariton – Jesus
Arian Foppen, spreekstem – Johannes
o.l.v. Jan van Maanen

Over verdriet en troost in de Passietijd
Als adolescent hoorde dirigent en componist Jan van Maanen het zingen van een Marienklage, een middeleeuwse toonzetting van het lijden van de drie Maria’s uit het evangelie.
Het maakte zo’n diepe indruk dat hij een eigen versie wilde schrijven. Deze keer met solisten, koor en een instrumentaal ensemble. Latijnse en Nederduitse teksten klinken in duidelijk middeleeuws geïnspireerde en tegelijk meeslepende, hedendaagse muziek.
De Marienklage is een oratorium voor solisten, koor en instrumentalisten en gaat over verdriet en troost in de Passietijd. Over het samen dragen van het kruis dat een ieder van ons, zo lijkt het, vroeg of laat op zijn schouder geworpen krijgt. Over het vinden van troost bij elkaar wanneer er een leegte is ontstaan. Over het leren te berusten in gemis.
Instrumentaal ensemble, koor en solisten.
Marieke Steenhoek, sopraan – Virgo Maria
Ingrid Stijsiger, mezzosopraan – Maria Magdalena
Hanneke Tichelaar, mezzosopraan – Mater Johannis
Bas Kuijlenburg, bariton – Jesus
Arian Foppen, spreekstem – Johannes
o.l.v. Jan van Maanen

Christelijk Oratoriumkoor Hallelujah
o.l.v. Marcel den Dulk